Informația dimineții de la Dacia, oficială. Cât de bine o duce gigantul de la Mioveni sub Renault, ce spun cifrele
În acest final de săptămână, grupul Renault și-a publicat rezultatele financiare pe cel de-al treilea trimestru din 2023. Cu această ocazie, aflăm mai multe detalii și despre performanța Dacia, în contextul incertitudinii economice de pe bătrânul continent.
Al treilea trimestru din 2023, Renault s-a bucurat de o creștere de 7,6% a veniturilor, mai ales datorită vânzărilor înregistrate pe zona de top, segmentul superior al portofoliului. Deprecierea monedelor din Turcia și Argentina a afectat un pic ritmul de creștere al companiei, conform Reuters, dar perspectivele sunt optimiste. Punctual, vorbim de încasări în perioada iulie – septembrie 2023 de 10,51 miliarde de euro, peste estimările analiștilor de 10,46 miliarde.
Cât de bine se vinde Renault
Întregul grup Renault a livrat în ultimul trimestru aproximativ 511.000 de autoturisme. Dacă ne uităm doar la subsidiara Dacia, la nivel global, livrările au atins pragul de 148.000 de unități, în creștere anuală cu 2,4%.
“Am intrat în ultimul trimestru cu încredere şi confirmăm îmbunătăţirea profitabilităţii noastre în a doua jumătate a anului şi dincolo, graţie ofensivei noastre de produs, împreună cu beneficiile programului de reducere a costului şi politicii comerciale concentrate pe valoare”, a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Piéton.
Cât de bine o duce Dacia
În ceea ce privește performanța constructorului de la Mioveni, în primele nouă luni din acest an, Dacia a vândut 494.000 de unităţi la nivel mondial, în creştere cu 16,7% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele patru modele marca Dacia au înregistrat vânzări în creştere în primele nouă luni ale acestui an: Spring +40,6%, Sandero +18,3%, Duster +4,1% şi Jogger +76,1%.
Pe întregul an, dacă tendința din piață se va menține, grupul Renault ar trebui să înregistreze o creștere a încasărilor de aproape 8% și un flux liber de numerar de aproximativ 2,5 miliarde de euro.
”Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.”, se arată în comunicatul citat de Economedia.ro.